Dom na Skraju

Rozmiar czcionki

DnS edukuje, wychowuje i rozwija pasje

Termin realizacji projektu: marzec – grudzień 2009


Projekt współfinansowany przez  Miasto Gdańsk


Projekt polega na przeprowadzeniu programu edukacyjno- profilaktycznego w  Dużym i Małym Domu na Skraju  – poprzez realizację następujących  zajęć: tanecznych, plastycznych, majsterkowania, komputerowo – elektronicznych, nauki języka angielskiego  oraz  zajęć z zakresu profilaktyki zdrowotnej.


W czasie zajęć plastycznych  dzieci rozwijają swoje umiejętności artystyczne dotyczące malowania, rysowania, lepienia oraz pracy z różnymi materiałami. Uczą się m.in. różnych sposobów zagospodarowywania przestrzeni obrazu za pomocą kształtów i kolorów, odtwarzania kształtów, postaci itp. Uczestnicy zajęć przygotowują własnoręcznie ozdoby świąteczne i dekoracje okolicznościowe. Każdy temat zajęć zakończony jest omówieniem wykonanych prac i ich oceną, a także wybraniem najlepszej pracy do „złotej ramki”.


Nauka języka angielskiego odbywa się we współpracy ze Szkołą English Unlimited, której lektorzy prowadzą naukę języka angielskiego w obu Domach z podziałem na grupy wiekowe i poziom umiejętności językowych.


Na zajęciach tanecznych  dzieci poznają podstawowe pojęcia w breakdance, uczą się toprocków, dropa, footworku oraz połączenia różnych elementów. Przygotowując się do pokazu bitwy tanecznej breakdance będą uczyć się brooklyn walk, Indian cross over, wykorzystywania gestykulacji i sixtepa.


Zajęcia logopedyczne – po przeprowadzeniu diagnozy logopedycznej podopieczni Domów na Skraju zostali objęci terapią logopedyczną.

…niektóre dzieci mają problem w wymawianiu trudnych i długich wyrazów.

Inne dzieci muszą ćwiczyć głoski wargowe w grupach spółgłoskowych. Czasami pojawia się problem z szeregiem syczącym {s, z, c, dz}, ciszącym {ć, ź, ś, dź} i szumiącym{ sz, ż, cz, dż}.

Podczas zajęć logopedycznych bawimy się językiem polskim. Wówczas

okazuje się, że ojczysty język wcale nie jest taki prosty. Potrafi płatać figle. Bo przecież:

„dziewięćsetdziewiędziesięciodziewięciotysięcznik” to nie lada wyzwanie ;-}


U wielu dzieci wymowa jest poprawna. Choć to wcale nie oznacza, iż dzieci nie mają problemów z czytaniem trudnych „łamańców językowych”. Dlatego oprócz ćw. artykulacyjnych poznajemy samogłoski, które przedłużamy, wyciągamy- bawimy się nimi. Czytając jakikolwiek tekst nie spieszymy się. Mówimy głośno i wyraźnie. Pamiętamy, by nie zjadać końcówek 😉 jak również zwracamy uwagę na znaki przystankowe.

Oto kilka zdań:

„Leży Jerzy na wieży i nie wierzy, że włos mu się jeżyna tej wieży na której leży”,

„Popłakuje Paula w auli, że koala łka w Australii”,

„Warszawa w żwawej wrzawie, w Wawrze wrze o Warszawie”,

„Wydatki Agatki na datki, podatki i szmatki”.


Pomóż nam pomagać
- tak, jak chcesz

Chcesz pomagać dzieciom? Serdecznie Cię zapraszamy. Nie do końca chcesz pracować bezpośrednio z dziećmi, ale chcesz zrobić coś dobrego? Też Cię zapraszamy, równie serdecznie.

Możesz